Asetu ehdolle Jyty-vaaleihin ja vaikuta ammattiliittosi toimintaan!

8.9.2020

Jytyssä järjestetään liittovaltuuston vaalit syksyllä 25.9. – 8.10.2020.  Nyt sinulla on mahdollisuus vaikuttaa oman ammattiliittosi Jytyn päätöksentekoon ja asettua ehdolle Jyty-vaaleihin, joihin ehdolle asettumisaika päättyy 11. syyskuuta klo 12. Ehdokkaaksi voi asettua Jytyn työvoimajäsen (ei kannatusjäsen), jonka jäsenvelvoite on suoritettu asianmukaisesti (jäsenmaksu maksettu). Ehdokkaan asettaa joko oma yhdistys (hallituksen kokous tai jäsenistön kokous) tai kymmenestä Jytyn työvoimajäsenestä koostuva valitsijamiesten joukko.

Jos siis haluat ehdokkaaksi Jyty-vaaleihin, voit kysyä yhdistystäsi esittämään sinua tai pyytää kymmentä työkaveriasi tekemään esityksen. Jäsenyhdistys kuuluu siihen vaalipiiriin, jonka alueella sillä on kotipaikkansa. Valtakunnallisten yhdistysten osalta valtuustovaaleissa henkilöjäsenen sijoittuminen vaalipiiriin perustuu jäsenrekisteriin merkittyyn kotiosoitteeseen.

Ehdolle asettuminen tapahtuu helposti täyttämällä vaalisivustolla oleva ehdokaslomake. Asianmukaisesti täytetty ehdokaslomake toimitetaan Jytyn keskustoimistolle ensisijaisesti skannattuna sähköpostilla tai vaihtoehtoisesti alkuperäisenä postitse.

Ehdokas voi aloittaa kampanjoinnin välittömästi saatuaan tiedon ehdokkuuden hyväksymisestä. Ehdokkaan kelpoisuus tarkastetaan kahden työpäivän kuluessa siitä, kun lomake saapuu Jytyn keskustoimistolle. Ehdokkaalle ja ehdolle asettajille ilmoitetaan henkilökohtaisesti. Jytyn liittohallitus vahvistaa lopullisen ehdokaslistan 14.9.2020 kokouksessaan.

Lue ohjeet ja liitteet vaalisivustolta:

www.jytyliitto.fi/jytyvaalit